• Klasa 2b na Warsztatach Żywieniowych

          • Uczniowie klasy 2b w ramach projektu Akademii Bohaterów Klimatu wzięli udział w warsztatach żywieniowych "Jak gotować z myślą o planecie".Warsztaty odbyły się w Zespole Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie, a poprowadziła je znana edukatorka kulinarna, ekologiczna, dziennikarka - Sylwia Majcher - autorka bestsellera "Gotuję, nie marnuję", "Kuchnia zero waste po polsku" oraz "Jestem eko. Ja też mogę uratować świat!" Uczniowie dowiedzieli się jaki wpływ mają nasze nawyki żywieniowe na zmiany klimatyczne oraz spróbować swoich sił w przygotowaniu smacznych i zdrowych posiłków w duchu less waste i niemarnowania. Dziękujemy :)

          • Mali wynalazcy z 2b

          • Uczniowie klasy 2b przy okazji omawiania tematów związanych z wynalazkami i odkryciami, chcieli poczuć się jak wynalazcy i wykonali własne urządzenia, które mogą być przydatne. Pokazali też, jak można wykorzystać niepotrzebne już surowce wtórne do wykonania pomysłowych prac :)

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - warsztaty w klasach 1-3

          • W celu podnoszenia świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem, uczniowie klas 1-3 wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez pedagoga specjalnego. Wspólne doświadczenia oraz praktyczne zabawy to doskonały sposób, aby rozwijać wśród najmłodszych uczniów zrozumienie i empatię. Dzieci poznawały alternatywne i wspomagające metody komunikacji, z PCS tworzyły plany aktywności, uczyły się w jaki sposób osoby z autyzmem mogą reagować na bodźce sensoryczne.

            Dziękujemy @atypowadziewczyna za ciekawe materiały które wykorzystaliśmy podczas warsztatów. Teraz już wiemy, że SPEKTRUM to różnorodność, która ma wiele kolorów - tak samo jak wiele jest cech i osobowości :)

          • 2 kwietnia – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

          • W kwietniu wszyscy włączyli się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Nauczyciele zapoznali się z poradnikami jak pracować z uczniami ze spektrum. Chętni uczniowie wzięli udział w konkursie „Zaprojektuj przyjazną przestrzeń”, do którego inspiracje mogli czerpać z gazetki szkolnej. W klasach 1-3 zostały przeprowadzone warsztaty z pedagogiem specjalnym, w klasach 4-6 zabawy z pedagogiem oraz w 7-8 quizy z psychologiem. Wszystkie działania miały na celu rozwijanie empatii oraz zrozumienia, a także podnoszenie świadomości na temat możliwości, potrzeb i trudności osób z autyzmem.

            Czym jest spektrum autyzmu?

            Spektrum ma szeroki zakres i wiele odcieni – to wachlarz zróżnicowanych cech, zachowań i objawów. Dlatego nie istnieją dwie identyczne osoby w spektrum autyzmu! Autyzm to odmienny sposób działania układu nerwowego, co wpływa na odbiór i integrację bodźców sensorycznych, zachowanie, sposób komunikowania się oraz nawiązywanie relacji.

            Dziękujemy Atypowa dziewczyna za inspiracje w formie materiałów, dzięki którym już wiemy jak odróżnić fakty od mitów! Mamy nadzieję, że zdobyte przez nas informacje i doświadczenia pomogą nam wspólnie tworzyć przyjazne środowisko dla osób z różnymi potrzebami :)

          • Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci!

          • W miniony piątek uczniowie klasy 2a udali się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania na warsztaty zatytułowane "Krakowskie dzieci wiedzą, jak segregować śmieci". Drugoklasiści dowiedzieli się jak prawidłowo segregować śmieci, które z nich nie podlegają segregacji, a które wymagają szczególnego pojemnika na odpady.  

            Uczniowie udali się także z panią prowadzącą do lamusowni, czyli miejsca do którego każdy krakowianin może przywieźć nietypowe bądź niebezpieczne odpady. To była bardzo ciekawa lekcja ekologii.

          • Działajmy razem

          • Podczas kolejnego spotkania w ramach realizowanego w szkole projektu "Działajmy razem", uczniowie wraz z seniorami udali się na wycieczkę do KL Plaszow. 15 marca 2024r. odbyło się oficjalne otwarcie wystawy plenerowej. W czasie wycieczki uczestnicy usłyszeli o życiu w KL Plaszow i zobaczyli jego pozostałości. Poznali postaci byłych więźniów, ale także okrutnego Amona Gotha, komendanta obozu. Wspólnie zastanowili się, jak współcześni mieszkańcy Krakowa powinni zaopiekować się tym miejscem.

          • Wyniki konkursu recytatorskiego

          • Dnia 8 kwietnia 2024 r. w naszej szkole odbył się konkurs recytatorski pod tytułem "Wiosna" dla uczniów klas I-III. W konkursie brało udział 15 uczniów, którzy recytowali wiersze o tematyce wiosennej. 

            Uczniowie zachwycili pięknymi tematycznymi strojami, pomysłową aranżacją swoich występów, a przede wszystkim wspaniałą recytacją.

            Do oceny wystąpień młodych recytatorów została powołana komisja w składzie:
            p. Katarzyna Stala, p. Marta Oprocha, oraz p. Magdalena Feliks. Po wysłuchaniu wszystkich utworów,  komisja nagrodziła następujące osoby:

            I miejsce – Antonina Wierzbicka kl. 1a

            II miejsce – Amelia Pulanecka kl. 1b, Samson Śliżewski kl. 3a

            III miejsce – Kira Bielikova kl. 1c, Emilia Rosiek kl. 2a

            Wyróżnienia: Karol Kubin kl. 1b, Zofia Janc kl. 2a

            Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni dyplomami, a zwycięzcy i wyróżnieni otrzymali dodatkowo nagrody rzeczowe.

            Nagrody konkursowe ufundowała Rada Rodziców.

            Serdecznie gratulujemy!

          • Emausowe drzewko

          • 5 kwietnia, klasa 1 b była na kolejnych warsztatach w Muzeum w Krzysztoforach pt Emausowe drzewko. W pierwszej części dzieci dowiedziały się skąd pochodzi nazwa Zwierzyniec oraz na temat zwyczajów związanych z tą dzielnicą np odpust Emausowy, czy o lajkoniku-Zwierzynieckim koniku. Następnie mogły zobaczyć co zazwyczaj można kupić  na odpuście . Potem podziwiali drzewka emausowe zgłoszone prze wykonawców w rożnych kategoriach wiekowych w tegorocznym konkursie. Na zakończenie była część artystyczna warsztatów i dzieci same tworzyły swoje drzewka. Z ochota stwierdziły, że wezmą udział w konkursie w przyszłym roku.

          • Dzień wiosny w klasach 1-3

          • Wiosna to wyjątkowa pora roku wyczekiwana po długiej zimie przez wszystkie dzieci. Dlatego 21 marca 2024 uczniowie przybyli do szkoły ubrani w oryginalne i piękne stroje z motywem kwiatowym i niezwykle szykownym kwiecistym nakryciem głowy w formie kapeluszy lub wianków.

             

            W „kolorowy” nastrój wprowadziła nas gazetka o tematyce obchodów Dnia Wiosny, która przybliżyła nam zwyczaje z obchodami tego dnia nie tylko w Polsce ale i w innych krajach.

            Uczniowie mieli wykonać wiosenne plakaty: klasy I - namalować i ozdobić Panią Wiosnę, klasy II  -  zwiastuny wiosny, zaś klasy III – Marzannę. Podczas pracy dzieci wykazały się ogromną wyobraźnią twórczą, dużym zmysłem artystycznym, umiejętnością współdziałania w grupie i podejmowania decyzji.

            Tego dnia lekcje przebiegały w luźniejszej atmosferze, uczniowie rozwiązywali wiosenne łamigłówki, podjęli się wiosennego kodowania, wykonali ciekawe prace techniczne związane z nadejściem wiosny. Część klas wybrała dodatkowo aktywność na świeżym powietrzu. 

            Na korytarzu szkolnym znalazła się też fotobudka, z której chętnie korzystali uczniowie mogąc zrobić sobie pamiątkowe wiosenne zdjęcia.

            Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i wychowawcom za zaangażowanie i wspólną inicjatywę. 

          • 2a i 2b w krainie wyobraźni

          • Klasy 2a i 2b wybrały się do Cinema City Bonarka na film "Akademia Pana Kleksa". Uczniowie przenieśli się w niezwykły świat fantazji i baśniowej przygody. Film dostarczył wiele śmiechu, pozwolił oderwać się od rzeczywistości i zanurzyć w magicznym świecie wyobraźni.